Miten voitan laukkakisoissa eli

MITEN LUON VOITTAVAN BRÄNDISTRATEGIAN

Näin luot voittavan brändistrategian
Näin luot voittavan brändistrategian.

Näillä ohjeilla saat voittavan brändistrategian

  1. TEE KILPAILIJA-ANALYYSI

    • Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.

  2. MIKSI YRITYKSENNE ON OLEMASSA?

    • Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?

    • Miksi töitä tehdään?

  3. BRÄNDIARKKITEHTUURI

    • Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa?

    • Miten se kestää aikaa?

    • Miten brändinne tukee myyntiänne?

  4. SUUNNITTELE VISUAALISET ELEMENTIT

    • Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)

  5. SIJOITTUMINEN MARKKINOILLA

    • Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa?

    • Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?

  6. MIKÄ ON BRÄNDINNE LUPAUS

    • Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?

  7. USKONVAHVISTUS

    • Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi?

    • Millä saatte heidät vakuuttumaan?

  8. LÖYTYYKÖ SOPIVA MARKKINARAKO?

    • Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…

  9. ASIAKASKATSAUS

    • Mitä asiakas todella kaipaa?

    • Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?

  10. YDINVIESTI

    • Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)?

    • Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?

  11. SELKÄRANKA

    • Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?

  12. PERSOONA

    • Miten esittelette itsenne?

    • Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa?

    • Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?

  13. 3 VUODEN SUUNNITELMA

    • Brändit eivät synny valmiina?

    • Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.

    • Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…

  14. MENESTYSEKIJÄT. MITÄ MITATAAN?

    • Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.

  15. KOHDERYHMÄN RAJAUS & ASIAKASPROFIILIT

    • Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.

  16. BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ

    • Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?

 

 

Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!

Related Post

RAKENNA ASIAKASUSKOLLISUUTTA

RAKENNA ASIAKASUSKOLLISUUTTA Jo kuluneen, mutta ei vanhentuneen sanonnan (totuuden) mukaan olemassa oleva asiakas on halvempi