Miten voitan laukkakisoissa eli
MITEN LUON VOITTAVAN BRÄNDISTRATEGIAN
Näillä ohjeilla saat voittavan brändistrategian
TEE KILPAILIJA-ANALYYSI
Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.
MIKSI YRITYKSENNE ON OLEMASSA?
Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?
Miksi töitä tehdään?
BRÄNDIARKKITEHTUURI
Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa?
Miten se kestää aikaa?
Miten brändinne tukee myyntiänne?
SUUNNITTELE VISUAALISET ELEMENTIT
Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)
SIJOITTUMINEN MARKKINOILLA
Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa?
Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?
MIKÄ ON BRÄNDINNE LUPAUS
Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?
USKONVAHVISTUS
Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi?
Millä saatte heidät vakuuttumaan?
LÖYTYYKÖ SOPIVA MARKKINARAKO?
Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…
ASIAKASKATSAUS
Mitä asiakas todella kaipaa?
Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?
YDINVIESTI
Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)?
Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?
SELKÄRANKA
Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?
PERSOONA
Miten esittelette itsenne?
Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa?
Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?
3 VUODEN SUUNNITELMA
Brändit eivät synny valmiina?
Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.
Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…
MENESTYSEKIJÄT. MITÄ MITATAAN?
Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.
KOHDERYHMÄN RAJAUS & ASIAKASPROFIILIT
Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.
BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ
Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?
Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!