Miten voitan laukkakisoissa eli

MITEN LUON VOITTAVAN BRÄNDISTRATEGIAN

Näin luot voittavan brändistrategian
Näin luot voittavan brändistrategian.

Näillä ohjeilla saat voittavan brändistrategian

  1. TEE KILPAILIJA-ANALYYSI

    • Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.

  2. MIKSI YRITYKSENNE ON OLEMASSA?

    • Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?

    • Miksi töitä tehdään?

  3. BRÄNDIARKKITEHTUURI

    • Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa?

    • Miten se kestää aikaa?

    • Miten brändinne tukee myyntiänne?

  4. SUUNNITTELE VISUAALISET ELEMENTIT

    • Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)

  5. SIJOITTUMINEN MARKKINOILLA

    • Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa?

    • Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?

  6. MIKÄ ON BRÄNDINNE LUPAUS

    • Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?

  7. USKONVAHVISTUS

    • Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi?

    • Millä saatte heidät vakuuttumaan?

  8. LÖYTYYKÖ SOPIVA MARKKINARAKO?

    • Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…

  9. ASIAKASKATSAUS

    • Mitä asiakas todella kaipaa?

    • Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?

  10. YDINVIESTI

    • Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)?

    • Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?

  11. SELKÄRANKA

    • Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?

  12. PERSOONA

    • Miten esittelette itsenne?

    • Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa?

    • Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?

  13. 3 VUODEN SUUNNITELMA

    • Brändit eivät synny valmiina?

    • Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.

    • Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…

  14. MENESTYSEKIJÄT. MITÄ MITATAAN?

    • Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.

  15. KOHDERYHMÄN RAJAUS & ASIAKASPROFIILIT

    • Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.

  16. BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ

    • Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?

 

 

Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!

Related Post

MITÄ PAREMPI BRIIFFI…

MITÄ PAREMPI BRIIFFI… Kuvittele, että yrität neuvoa kaverillesi reittiä paikkaan missä hän ei ole koskaan

KOKEMUS RATKAISEE ASIAKASSUHTEESSA

KOKEMUS RATKAISEE ASIAKASSUHTEESSA Tutkimusten mukaan kuluttajista tulee brändiuskollisia vasta ostotapahtuman jälkeen. Tämä on hetki, jolloin

KLIKATTAVAA SISÄLTÖÄ

KLIKATTAVAA SISÄLTÖÄ Minkälainen sisältö saa sinut niin uteliaaksi, että olet valmis klikkaamaan ja antamaan sille